Samlingstråd för alla problem

Här hittar du trådar om nyheter, driftstörningar, felsökning, instruktioner etc.
Du hittar även guide hur din Dashboard fungerar, hur du ansöker om ett gratis provkonto.
Rune Röjsåg
Inlägg: 8
Blev medlem: fre okt 18, 2019 11:36 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Rune Röjsåg »

Hej har en 410 box.
Fick tipset tidigare att ta bort kanaler fel att slippa problem.
När jag nu går in på dashboard och tar bort allt utom det jag vill ha kvar så dyker även NFL och Österrike och Tyskland upp utan att jag valt dom.

På film så dyker 4k upp som jag inte valt men inte
Netflix,oscarmovies,cartoon HBO som jag valt.

Provat flera gånger. Samma resultat

Med vänlig hälsning, Rune
Jaboka
Inlägg: 17
Blev medlem: lör okt 12, 2019 6:02 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Jaboka »

Fruktansvärt lagg på nästan samtliga FHD kanaler sen några veckor av och till.

Testat på formula Z8, IPTV box och samma problem. (Ja, har även kört direkt utan router)
Testade på annan provider och funkar helt ok på samtliga kanaler så problemet finns hos er.
Wireshark kört och inga fel i lokalt nät finns.

Någon annan som har detta?
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Jaboka skrev: tor aug 13, 2020 9:39 pm Fruktansvärt lagg på nästan samtliga FHD kanaler sen några veckor av och till.

Testat på formula Z8, IPTV box och samma problem. (Ja, har även kört direkt utan router)
Testade på annan provider och funkar helt ok på samtliga kanaler så problemet finns hos er.
Wireshark kört och inga fel i lokalt nät finns.

Någon annan som har detta?
Du ska helst inte köra utan router
Har du mätt din hastighet i boxen? Testat byta dns som vår felsökning visar?
månen
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 05, 2020 10:28 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av månen »

Kom hem efter jobbet nyss och inga kanaler fungerar, varken hos mej, grannen, farsan inne i stan trots omstarter så är ett major problem 😬

Nån info om detta?

Med vänlig hälsning/
Månen
Sotarn
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 19, 2020 6:46 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Sotarn »

samma här!
Kanalen kommer fram om den får stå på några minuter.... nåt är helt uppenbart fel! Har kört Bredbandskollen och har mer än väl hastighet som behövs.
månen
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 05, 2020 10:28 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av månen »

Nu funkar det igen 😊👍🏻
Rog
Inlägg: 10
Blev medlem: ons okt 09, 2019 6:05 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Rog »

Jag har en 410 box och det funkar men saknar cmore hockey HD, kanalplats 108, behövs när jag är i stugan för där har jag mob. bredband och inte samma kräm som i stan där fiber finns,. nån fler som saknar den?
Rune Röjsåg
Inlägg: 8
Blev medlem: fre okt 18, 2019 11:36 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Rune Röjsåg »

När några här på forumet hade problem med att boxen visade ett vitt streck i överkant mot en svart bakgrund så funkade min 410 box bra. Men nu idag så åkte jag på samma problem. Har fabriksåterställt 4 gånger. Skriv in den säkrade MAC adressen. Men inget fungerar. Har jag missat nåt.??

Med vänlig hälsning, Rune


Uppdatering. Efter sjätte gången hoppade boxen igång. Allt funkar utom kanalerna. Dvs film serier osv osv. Men inga kanaler alls syns. Helt tomt


Uppdatering 2. Dagen efter funkar allt som vanligt. Utan att jag gjort nåt. Så allt funkar som det ska. Magi uppenbarligen 😉

Med vänlig hälsning, Rune
Grahna77
Inlägg: 3
Blev medlem: sön sep 06, 2020 3:35 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Grahna77 »

Hej. Jag kör med vanlig 410 box men idag vid kl 11 så blev det lagg och jag kunde inte byta kanal eller göra något så då drog jag ur sladden och satte i den igen. Detta hjälpte ju föga då jag bara har en vit rand längst upp på tv:n. Vad är det för fel? Har haft detta tidigare men då hoppa den igång igen efter några timmar
bia
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jun 04, 2020 9:31 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av bia »

Hej
För mig funkar bara en kanal och så fort jag byter till en annan kanal försvinner allt. För att få tillbaks en specifik kanal behöver ta ut strömmen och sätta tillbaks den och då kommer maskinen starta om den och gå tillbaks till senaste kanalen men så fort jag vill byta dör allting. Det har varit så sedan igår och fortfarande är samma.

Mvh
Bia
Skriv svar