Samlingstråd för alla problem

Här hittar du trådar om nyheter, driftstörningar, felsökning, instruktioner etc.
Du hittar även guide hur din Dashboard fungerar, hur du ansöker om ett gratis provkonto.
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Har ni fått något problem, så skall det skrivas upp här.
Innan ni gör det, håll koll på:
  • Följ instruktionerna på hemsidan för din enhet



Off Topic:
Vi har varit tvungna att installera om forumet och städa ordentligt eftersom den förra hade lite problem.
oswe321
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 08, 2019 1:14 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av oswe321 »

Hej de är så att min dashboard funkar inte jag får upp detta meddelande när jag ska klicka på open dashboard 502 Bad Gateway
nginx/1.10.3 (Ubuntu) är de nån ny länk jag behöver ha?
hartmann876
Inlägg: 23
Blev medlem: tis okt 08, 2019 11:08 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av hartmann876 »

Verkar fortfarande vara en del som inte vet vad som hänt... så lägger upp lite "old news"...igen...
Allt detta har beskrivits många gånger av flera personer... går att söka upp i tråden...

Vi får nog räkna med att det kan ta rätt lång tid innan det fungerar helt som det ska igen.
Det har ju varit en stor raid den 18 september som drabbar ca. 5000 IPTV leverantörer, alltså inte bara Dreamhost.

För dom som inte vet vad som hänt så skickar jag med en länk med info från Reddit för dom som vill veta mera:
https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... t_raiding/

Alla IPTV leverantörer måste byta programvara samt flytta servrar, IPTV nätet bygger på ett samarbete av många IPTV leverantörer och servrar.
Tar tid innan alla hunnit fått upp allt igen... först måste man också få tjänster att bli stabila och kan komma och gå under den processen.
Sen läggs mer och mer funktioner och tjänster på...

Bara att hålla ut... kommer upp igen...
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Uppdatering 8 Oktober

Vi är snart tillbaka igen.
Dashboard är nu uppe igen.
Dock går det fortfarande inte att skapa nya lines eller förlänga befintliga. (Du kan se dina befintliga konton)
Vi kommer snart att aktivera även dessa funktioner.
Just nu fungerar M3u(ts) länkar, samt MAG och E2 enheter. (TVIP funkar inte just nu)
M3u8 kommer snart att fungera igen.

När allt funkar igen kommer varje kund hos oss att kompenseras med extra tid på sitt konto.
Ni som har lagt order eller vill aktivera er box, vi kommer lösa det så fort allt är återställt.

Vi tackar dig för ditt tålamod och förståelse, mer info kommer snart.
Twl0199
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 08, 2019 8:29 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Twl0199 »

De mesta fungerar bara några få kanaler som inte funkar. Kör med formuler z7+ dock ej film och serier än.men de kommer ju. Bra jobbat iaf 👌
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Twl0199 skrev: ons okt 09, 2019 1:19 pm De mesta fungerar bara några få kanaler som inte funkar. Kör med formuler z7+ dock ej film och serier än.men de kommer ju. Bra jobbat iaf 👌
Tack för ert tålamod. Vi är snart tillbaka på riktigt.
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Uppdatering 9 Oktober:

Bästa kund,

Som det ser ut just nu så börjar stormen lugna sig och teknikerna närmar sig en permanent lösning, vi kan ännu inte skapa nya lines och behandla era ordrar, och därmed har vi fortsatt pausade support ärenden tills allting är helt klart.
Vi kan inte heller aktivera några boxar just nu, utan får göra det först när allt är färdigt.

Dashboarden är också igång till viss mån, det går dock inte att att lägga nya köp och förlängningar ännu, men inom 1-3 dagar så beräknas allt vara igång.

Detta gäller som sagt alla IPTV leverantörer, innan nya load balancers är klara så kan inte sätta igång att skicka ut ordrar.

Tänk på att det fungerar på att streama via de flesta enheter redan, exempelvis Smart TV och boxar är igång igen, snart kommer även alla "övriga enheter" d.v.s m3u8 lines att fungera också.

(Vi vill även meddela våra kunder som redan har abonnemang hos oss och har gått miste om dagar p.g.a problemen kommer att kompenseras med dubbla mängden dagar förlorade till era nuvarande abonnemang)


Tack återigen för ert samarbete och förståelse..
Antares
Inlägg: 1
Blev medlem: ons okt 09, 2019 6:53 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Antares »

Vad är status?
hartmann876
Inlägg: 23
Blev medlem: tis okt 08, 2019 11:08 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av hartmann876 »

Tackar för jobbet, dom flesta kanaler är ju tillbaka, tackar för ett bra jobb. Kan verkligen rekommendera Er.
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Antares skrev: ons okt 09, 2019 6:55 pmVad är status?
Jag skrev ett inlägg med uppdatering 20 minuter innan du postade detta. Kolla mitt inlägg ovanför din.
Skriv svar