Samlingstråd för alla problem

Här hittar du trådar om nyheter, driftstörningar, felsökning, instruktioner etc.
Du hittar även guide hur din Dashboard fungerar, hur du ansöker om ett gratis provkonto.
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Moreno77 skrev: mån sep 21, 2020 9:02 pm Vet inte vart jag ska vända mig. Jag har swishat, beställningen är mottagen nu väntar vi bara på att abonnemanget ska förnyas. Det har gått mer än 24h men inget mail varken i Spam katalogen eller i Inboxen. Behöver vi göra något mer för att det ska aktiveras?
Den är väl behandlad nu?
Hunter
Inlägg: 5
Blev medlem: ons okt 30, 2019 9:56 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Hunter »

Moreno77 skrev: mån sep 21, 2020 9:02 pm Vet inte vart jag ska vända mig. Jag har swishat, beställningen är mottagen nu väntar vi bara på att abonnemanget ska förnyas. Det har gått mer än 24h men inget mail varken i Spam katalogen eller i Inboxen. Behöver vi göra något mer för att det ska aktiveras?
Jag har precis samma problem. Betalade igår runt kl 09. Men är fortfarande inte aktiverat. Hur gick du till väga?

Edit: funkar nu efter ca 40h. Fick förlängt med, det tackar jag för.
leacim60
Inlägg: 4
Blev medlem: ons okt 09, 2019 12:34 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av leacim60 »

Senaste kvartalet har Dreamhost fungerat klockrent efter att jag bytt DNS-server till DNS 1.1.1.1 -- 1.0.0.1 .... Har testat andra men denna fungerar bäst för mig...
RedrRum416
Inlägg: 1
Blev medlem: sön jan 05, 2020 1:42 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av RedrRum416 »

Hej, har upplevt ett problem på senaste.
Jag har en tvip s-box 410 från er.
När jag skall ta upp kanallistan, med blå hemknapp, så visas Inga kanaler utan det står loading. Då trycker jag "back" och blå hemknapp igen. Ibland funkar detta men ibland får jag upprepa 4-5 ggr.
Om nu kanallistan laddas så kan det fastna igen om jag scrollar till en ny sida. Då fastnar den på loading igen. Jag har inte upplevt detta tidigare och jag har inga problem med att se kanalerna när jag väl kan välja dem. Det är heller inga problem att zappa mellan kanaler utan att gå in i kanallistan.
Inget jätteproblem men har ni en susning vad det kan vara?
Testade speedtest.net mot Amsterdam och hade ca 250 Mbps ner.
stebie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis nov 10, 2020 11:15 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av stebie »

uppstart fungerar dock fås ej kontakt med servern dreamhost

Ser inget vad gäller driftstörningar
Har aldrig ändrat i någon inställning i box eller tv

Vad kan detta bero på
Admin
Site Admin
Inlägg: 117
Blev medlem: mån okt 07, 2019 10:50 pm

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Admin »

Funkar allt bra nu igen ?
Mpjagare
Inlägg: 4
Blev medlem: mån jan 20, 2020 8:51 am

Re: Samlingstråd för alla problem

Inlägg av Mpjagare »

Hej!

Skulle nu kunna uppdatera vissa sidor och program, The Mandalorian på Disney och The Boys på HBO?

Tack
Skriv svar